Logo: BIP

Aktualności

Oferta na realizację zadania publicznego

  • 20-01-2025
  • Autor: Wydział Organizacyjny i Spraw Społecznych
  • drukuj
Oferta na realizację zadania publicznego pn. „Poznawanie tradycji i architektury Cottbus ", złożona w dniu 13 stycznia 2025 r. przez Stowarzyszenie Przyjaciół Ziemi Gubińskiej jest rozpatrywana w trybie art. 19 a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o pożytku publicznym i o wolontariacie (t. j. Dz.U. 2024.1491), pozwalającym organowi wykonawczemu jednostki samorządu terytorialnego na zlecanie organizacji pozarządowej realizacji zadania publicznego z pominięciem otwartego konkursu ofert.
 
Warunkiem zastosowania tego przepisu jest spełnianie przez oferenta następujących warunków:
- wysokość dofinansowania zadania publicznego nie może przekroczyć kwoty 10 000 zł,
 - zadanie publiczne ma być realizowane w okresie nie dłuższym niż 90 dni.
 
Złożona oferta zostaje podana do publicznej wiadomości na okres 7 dni w celu umożliwienia wszystkim zainteresowanym złożenia uwag dotyczących oferty.
 
https://bip.gubin.pl/419/oferty_na_realizacje_zadan_publicznych_z_pominieciem_otwartego_konkursu_ofert/

Oferta na realizację zadania publicznego

  • 20-01-2025
  • Autor: Wydział Organizacyjny i Spraw Społecznych
  • drukuj
Oferta na realizację zadania publicznego pn. „Udział w rozgrywkach Kindera Joy of moving w woj. Lubuskim”, złożona w dniu 10 stycznia 2025 r. przez Międzyszkolny Ludowy Klub Sportowy VOLLEY jest rozpatrywana w trybie art. 19 a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o pożytku publicznym i o wolontariacie (t. j. Dz.U. 2024.1491), pozwalającym organowi wykonawczemu jednostki samorządu terytorialnego na zlecanie organizacji pozarządowej realizacji zadania publicznego z pominięciem otwartego konkursu ofert.
 
Warunkiem zastosowania tego przepisu jest spełnianie przez oferenta następujących warunków:
  • wysokość dofinansowania zadania publicznego nie może przekroczyć kwoty 10 000 zł,
  • zadanie publiczne ma być realizowane w okresie nie dłuższym niż 90 dni.
 
Złożona oferta zostaje podana do publicznej wiadomości na okres 7 dni w celu umożliwienia wszystkim zainteresowanym złożenia uwag dotyczących oferty.
 

ENEA - planowane wyłączenia

  • 20-01-2025
  • Autor: Wydział Organizacyjny i Spraw Społecznych
  • drukuj
ENEA Operator sp. z o.o., www.wylaczenia-eneaoperator.pl
PLANOWANE WYŁĄCZENIA - Rejon Krosno Odrzańskie
 
Obszar Gubin
w dniach: 2025-01-23,
w godzinach: 09:00 -14:00
 
Gubin: ul. Koszarowa: Strzelnica Pionier, działka nr: 10/5.

Ankieta koniunktury w gospodarstwie rolnym

  • 16-01-2025
  • Autor: Wydział Promocji, Strategii i Pozyskiwania Funduszy
  • drukuj
W dniach od 13 do 31 stycznia 2025 r. na terenie całej Polski zostanie przeprowadzone badanie statystyczne z zakresu rolnictwa:
  • Ankieta koniunktury w gospodarstwie rolnym (formularz AK-R)
Osoby fizyczne, których gospodarstwa rolne zostały wylosowane do ww. badania mogą udzielić wymaganych informacji poprzez:
  • samodzielne wypełnienie formularza przez Internet w dniach 13 – 16 stycznia 2025 r., dostępnego na stronie https://badaniarolne2024.stat.gov.pl.
    Aby wziąć udział w badaniu on-line, należy zalogować się za pomocą loginu z listu Prezesa GUS oraz numeru PESEL użytkownika gospodarstwa rolnego.
  • rozmowę z ankieterem w trakcie wywiadu telefonicznego lub kontaktu bezpośredniego w dniach 17 – 31 stycznia 2025 r.
Osoby prawne i jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej mogą udzielić wymaganych informacji poprzez:
  • samodzielne wypełnienie formularza przez Internet w dniach 13 – 27 stycznia 2025 r., dostępnego na stronie: https://raport.stat.gov.pl.
    Aby wziąć udział w badaniu on-line, należy zalogować się za pomocą danych uwierzytelniających, z Portalu Sprawozdawczego GUS.
  • rozmowę z ankieterem w trakcie wywiadu telefonicznego w dniach 28 - 31 stycznia 2025 r.
Celem badania jest pozyskanie rzetelnych danych, które zostaną wykorzystane do analizy zmian w produkcji zwierzęcej oraz oceny ogólnej sytuacji w rolnictwie. Otrzymane wyniki posłużą do kształtowania polityki rolnej i żywnościowej kraju. Korzystać z nich będą instytucje rządowe i samorządowe, naukowcy, ale także sami rolnicy, dla których mogą być one wskazówką przy podejmowaniu decyzji gospodarczych.
 
Więcej informacji nt. badań ankietowych oraz potwierdzenia tożsamości ankietera statystycznego można uzyskać również dzwoniąc na infolinię statystyczną 22 279 99 99; następnie wybrać wew. 7 i następnie 1_ badania ankietowe_rolne_).
Termin realizacji badania:
15 – 31.07.2024 r.
13 – 31.01.2025 r.
Metoda realizacji badania:
  • samospis internetowy
  • wywiad telefoniczny realizowany przez ankietera statystycznego
 
Zakres zbieranych informacji:
  • informacje ogólne o gospodarstwie rolnym i osobie kierującej gospodarstwem,
  • jakie rodzaje produkcji roślinnej oraz zwierzęcej dominują w naszym kraju,
  • zmiany zachodzące w produkcji roślinnej i zwierzęcej,
  • subiektywna ocena sytuacji gospodarstwa rolnego w ciągu ostatniego półrocza,
  • subiektywna prognoza sytuacji gospodarstwa rolnego w najbliższym półroczu.
Dane osobowe zbierane w badaniach:
  1. są przetwarzane zgodnie z przepisami RODO – Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE,
  2. są objęte tajemnicą statystyczną na podstawie art. 10 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej, a za naruszenie tajemnicy grozi odpowiedzialność karna określona w art. 54 i 55 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej.
Co się dzieje z odpowiedziami respondenta?
 
Do danych jednostkowych uzyskanych od respondenta mają dostęp jedynie pracownicy statystyki publicznej, wyłącznie w celu dokonania zestawień, opracowań i analiz. Udostępnianie danych odbiorcom i publikowanie ich możliwe jest dopiero po zagregowaniu danych jednostkowych, czyli pogrupowaniu ich według określonych kategorii, np.: według grup społeczno-zawodowych (emeryci, pracujący) lub danego przekroju terytorialnego (powiaty, województwa) i usunięciu cech identyfikacyjnych.
 
Dlaczego warto wziąć udział w tym badaniu ankietowym?
  1. zbieramy subiektywne oceny rolników dotyczących aktualnej i przewidywanej ogólnej sytuacji gospodarstw rolnych, a także opłacalności produkcji rolnej i popytu,
  2. wyniki służą do kształtowania polityki rolnej i żywnościowej kraju,
  3. użytkownikami krajowymi statystyk tworzonych na podstawie danych są m. in.: administracja rządowa i samorządowa oraz przedsiębiorcy, pracownicy naukowi, stowarzyszenia producentów.

Przetarg na sprzedaż nieruchomości gruntowej w Świeradowie Zdroju

  • 16-01-2025
  • Autor: Wydział Gospodarki Nieruchomościami
  • drukuj
Ogłoszono pierwszy przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż zabudowanej nieruchomości gruntowej z przeznaczeniem jako tereny zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej lub zabudowy usługowej - usługi turystyki i wypoczynku. Świeradów Zdrój - ul. Sanatoryjna 31.
 

Załączniki

Wdrażanie programu "Czyste Powietrze"

  • 13-01-2025
  • Autor: Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
  • drukuj
Przedstawiamy aktualne dane o wdrażaniu Programu ,,Czyste Powietrze” - stan na 31.12.2024 r.
 

Zgłoś usterki i problemy techniczne w mieście szybko i wygodnie

  • 09-01-2025
  • Autor: Wydział Promocji, Strategii i Pozyskiwania Funduszy
  • drukuj
Szanowni Państwo, jeśli mają Państwo do zgłoszenia awarię lub problem z infrastrukturą miejską, od dzisiaj można zrobić to szybko i łatwo za pomocą maila interwencje@gubin.pl!
 
Na ten adres można zgłaszać m. in.:
  • uszkodzone chodniki i drogi,
  • zniszczone ławki,
  • problemy z miejską zielenią,
  • inne awarie w przestrzeni publicznej.
Dodatkowo przypominamy, że sprawy dotyczące oświetlenia miejskiego wciąż można zgłaszać na dotychczasowy adres: awaria@gubin.pl.
 
Zachęcamy do zgłaszania problemów i prosimy o udostępnienie tego posta dalej, aby dotarł do jak największej liczby mieszkańców!

Klauzule informacyjne dotyczące przetwarzania danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Gubinie. 

Otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych

  • 08-01-2025
  • Autor: Wydział Organizacyjny i Spraw Społecznych
  • drukuj
Zarządzeniem z dnia 7 stycznia 2025 r. Burmistrz Miasta Gubina ogłosił otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych ze sfery pożytku publicznego w roku 2025.
 
Zapraszamy zainteresowane podmioty do składania ofert dotyczących działania pn. „Wsparcie działań na rzecz osób w kryzysie bezdomności, przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym poprzez zapewnienie schronienia i edukację”.
 
Więcej szczegółów pod linkiem: https://bip.gubin.pl/456/OGLOSZENIE_O_KONKURSACH/

Obowiązek segregacji odpadów tekstylnych i odzieży

  • 03-01-2025
  • Autor: Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
  • drukuj
W związku z regulacjami dotyczącymi segregacji odpadów na terenie Unii Europejskiej, od 1 stycznia 2025 r. wszedł w życie ustawowy obowiązek segregacji odpadów tekstylnych i odzieży.
 
Oznacza to, że tekstylia i odzież nie mogą trafiać do pojemnika na odpady niesegregowane (zmieszane). Nowe przepisy mają służyć ograniczeniu ilości tekstyliów trafiających na składowiska odpadów, zwiększeniu recyklingu materiałów tekstylnych, a także promowaniu ponownego użycia odzieży. 
 
Zmiana nie wymaga od mieszkańców miasta Gubina posiadania nowych pojemników lub worków. Tekstylia i zużytą odzież należy oddać do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, ul. Śląska 36, wjazd od ulicy Kołłątaja.
 
PSZOK przyjmuje:
  • używaną i uszkodzoną odzież,
  • tekstylia domowe (np. ręczniki, obrusy, zasłony, firanki, pościel, koce, kołdry, narzuty, ścierki kuchenne, itp.),
  • obuwie i galanterię (np. torebki, plecaki, paski, rękawiczki, buty, itp.).
Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych jest czynny:
  • Poniedziałek – nieczynny
  • Wtorek – 8.00-15.00
  • Środa - 10.00-18.00
  • Czwartek – 8.00-15.00
  • Piątek - 8.00-15.00
  • Sobota - 8.00-15.00

PRZYPOMNIENIE DLA PRZEDSIĘBIORCÓW PROWADZĄCYCH SPRZEDAŻ NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH

  • 02-01-2025
  • Autor: Pełnomocnik ds. Uzależnień
  • drukuj
Urząd Miejski w Gubinie przypomina, że do dnia 31 stycznia 2025 r. każdy przedsiębiorca posiadający zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych ma obowiązek:

• złożyć oświadczenie o wartości sprzedaży napojów alkoholowych za rok 2024,
• dokonać opłaty za korzystanie z zezwoleń w roku 2025.

Wzór oświadczenia w formatach docx i pdf dostępne są poniżej.

Więcej informacji dotyczących oświadczenia można znaleźć pod poniższym linkie: 
https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/ou1565

Załączniki

1 2 3 4 5 6 ... 94