Narzędzia i usługi
- 517 401 115 - całodobowa i bezpłatna pomoc telefoniczna dla osób w kryzysie, doświadczających przemocy domowej!
- Urząd Miejski ›
- Rada Miejska ›
- Zarządzanie kryzysowe ›
- Czyste Powietrze
- Druki do pobrania
- Kontakt
- Plan miasta
- RSS
- Strona archiwalna
- Jakość powietrza
- Apteki
- Kościoły
- Nieodpłatne poradnictwo
- CENTRALNA BAZA EMISYJNOŚCI BUDYNKÓW
- Międzynarodowe Biuro Pacjenta
- Komunikacja miejska
Aktualności
Zbiórka odpadów wielkogabarytowych
- 30-10-2024
- Autor: Wydział Promocji, Strategii i Pozyskiwania Funduszy
- drukuj
W listopadzie i grudniu, na wskazanych ulicach w konkretnych terminach, odbędą się zbiórki odpadów wielkogabarytowych.
7 i 8 listopada (przez cały dzień) oraz 9 listopada (do godziny 14:00) gabaryty będą zbierane na ulicach: BASZTOWEJ, CHOPINA, FABRYCZNEJ, GRUNWALDZKIEJ, KASZTANOWEJ, KINOWEJ, KLONOWEJ, KRZYWEJ, LIPOWEJ, OBROŃCÓW POKOJU, PLATANOWEJ, RYCERSKIEJ, TOBRUK, WIENIAWSKIEGO, WYSPIAŃSKIEGO, ZŁOTEJ, ŻWIRKI I WIGURY i 3-GO MAJA.
21 i 22 listopada (przez cały dzień) oraz 23 listopada (do godziny 14:00) gabaryty będą zbierane na ulicach: GDAŃSKIEJ, KASPROWICZA, KOŁŁĄTAJA, KRÓLEWSKIEJ, KRZYWOUSTEGO, KUNICKIEGO, LOTNICZEJ, MALCZEWSKIEGO, MORSKIEJ, PADEREWSKIEGO, SŁONECZNEJ, SOBIESKIEGO, SPOKOJNEJ, SZKOLNEJ, WOJSKA POLSKIEGO (NUMERY: 2 – 42 oraz 1 – 53) i WYSOCKIEGO.
5 i 6 grudnia (przez cały dzień) i 7 grudnia (do godziny 14:00) gabaryty będą zbierane na ulicach: BAJKOWEJ, BARLICKIEGO, BRZOZOWEJ, CHABROWEJ, DASZYŃSKIEGO, DUBOIS, HOŻEJ, JASNEJ, JEDNOŚCI ROBOTNICZEJ, KALISKIEJ (NUMERY: 100 – 110 oraz 143 – 161), KASPRZAKA, KRESOWA (od skrzyżowania z ul. Dolną do numeru 269), LEGNICKIEJ, OKRZEI, ORZESZKOWEJ, OSIEDLOWEJ, POZIOMKOWEJ, PRZEMYSŁOWEJ, RODZIEWICZÓWNY, SEZAMKOWEJ, ŚLĄSKIEJ, WARYŃSKIEGO, ŻÓŁKIEWSKIEGO i ŻOŁNIERSKIEJ.
12 i 13 grudnia (przez cały dzień) i 14 grudnia (do godziny 14:00) gabaryty będą zbierane na ulicach: BOHATERÓW, DĄBROWSKIEGO, DRUKARSKIEJ, KOSSAKA, KRASICKIEGO, KRASIŃSKEGO, KRESOWEJ (NUMERY: 1 – 99 oraz 2 – 48), LENINO, NIECAŁEJ, NOWEJ, PARKOWEJ, PONIATOWSKIEGO, PUŁASKIEGO, SŁOWACKIEGO, WROŃSKIEGO, WYBICKIEGO, WYCZÓŁKOWSKIEGO, ZACISZE i ZWYCIĘSTWA.
W kolejnych miesiącach w harmonogramie ujęte zostaną następne ulice!
Odpady wielkogabarytowe należy wystawiać przed nieruchomości, od strony drogi, według opisanego harmonogramu.
PRZYPOMINAMY, ŻE WŚRÓD ODPADÓW, KTÓRE BĘDĄ ZBIERANE NALEŻY WYSTAWIĆ: meble, materace, dywany, wykładziny, kołdry, poduszki, walizki, torby podróżne, zabawki dużych rozmiarów, wózki i chodziki dziecięce, rowery, narty, sanki, sprzęt do ćwiczeń, donice, skrzynki, wiadra, sprzęt ogrodniczy typu grabie, łopaty, drzwi i okna.
NIE NALEŻY WYSTAWIAĆ NASTĘPUJĄCYCH ODPADÓW: elementy karoserii i części samochodowych oraz ich wyposażenia, azbest, styropian, odpady poremontowe typu: gruz, cegła, wełna mineralna, płyty kartonowo - gipsowe, papa i ondulina, sprzęt elektroniczny RTV i AGD oraz inne urządzenia elektroniczne, baterie, żarówki, świetlówki, odzież, obuwie, opakowania: plastikowe, szklane i kartonowe, papier, odpady biodegradowalne i korzenie oraz chemikalia.
Badania ankietowe autobusów transgranicznych
- 30-10-2024
- Autor: Wydział Promocji, Strategii i Pozyskiwania Funduszy
- drukuj
Trwają badania ankietowe autobusowego transportu transgranicznego. Ankieta jest całkowicie anonimowa, a jej wyniki posłużą do celów naukowych w procesie przygotowania pracy doktorskiej na Uniwersytecie Morskim w Gdyni, zostaną także przekazane samorządom i organizatorom transportu celem lepszego dopasowania oferty transportu publicznego do potrzeb pasażerów.
Na polsko-niemieckim i polsko-czeskim pograniczu kursuje zaledwie kilka samorządowych transgranicznych linii autobusowych. Uruchamianie i finansowanie takich połączeń wiąże się z wieloma problemami natury prawnej i organizacyjnej, które wynikają m. in. ze zbyt skomplikowanych przepisów prawa unijnego oraz wzajemnego niedopasowania przepisów krajowych poszczególnych państw członkowskich Unii Europejskiej. Celem pracy jest m. in. zidentyfikowanie tych barier, poznanie opinii lokalnych społeczności i opracowanie propozycji rozwiązań (m. in. zmian prawnych, organizacyjnych, marketingowych), które ułatwią tworzenie i rozwój połączeń autobusowych uruchamianych przez samorządy - zarówno transgranicznych, jak i wewnątrzkrajowych.
Badania są realizowane według tej samej metodologii i tych samych pytań ankietowych równocześnie w pięciu krajach Europy, oprócz Polski również w Czechach, Słowacji, Niemczech i Austrii. Badania dotyczą również samorządowych autobusów transgranicznych kursujących na innych pograniczach, np. na granicy polsko-słowackiej, polsko-czeskiej, słowacko-austriackiej, czesko-austriackiej, czy na granicy austriacko-niemieckiej w Alpach. Dlatego jeżeli mają Państwo rodzinę lub znajomych w Niemczech lub Austrii, w tym również w Alpach, warto wysłać im niemieckojęzyczną lub czeskojęzyczną wersję ankiety i poprosić o jej wypełnienie. Będzie to stanowić dużą pomoc w badaniach.
Niniejsza informacja została przygotowana przez doktoranta prowadzącego badania i jest publikowana grzecznościowo, na prośbę doktoranta. Jest to forma wsparcia rozwoju transportu publicznego i usuwania barier, powodujących wykluczenie komunikacyjne.
Dla zainteresowanych podajemy też czeską i niemiecko-austriacką wersję ankiety, do przesłania znajomym lub rodzinie z zagranicy:
Komunikacja miejska 1 listopada
- 24-10-2024
- Autor: Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
- drukuj
Konsultacje w sprawie projektu przebudowy drogi
- 22-10-2024
- drukuj
Zapraszamy do udziału w konsultacjach dotyczących projektu przebudowy drogi ul. Cmentarnej na odcinku miejskim (od skrzyżowania z ul. Łukową do ul. Przemysłowej).
Konsultacje odbędą się w najbliższy poniedziałek (28 października 2024 r.) w Urzędzie Miejskim w Gubinie, w sali 209, o godzinie 10:00.
Ponadto swoje ewentualne uwagi i propozycje odnośnie koncepcji (załączona poniżej) można również przekazywać telefonicznie - numer 68 455 81 45 lub elektronicznie - email: anna.marek@gubin.pl do godziny 14.00 w piątek (25 października 2024 r.).
Załączniki
-
Cmentarna1
PDF Rozmiar: 2 MiB Ilość pobrań: -
Sympozjum Ortopedyczne z okazji 30-lecia istnienia Oddziału Ortopedii w Naëmi-Wilke-Stift
- 21-10-2024
- Autor: Wydział Promocji, Strategii i Pozyskiwania Funduszy
- drukuj
W imieniu szpitala Naëmi-Wilke-Stift zapraszamy na Sympozjum Ortopedyczne z okazji 30-lecia istnienia Oddziału Ortopedii w Naëmi-Wilke-Stift. Opieka nad pacjentami z chorobami układu ruchu nieprzerwanie rozwijała się w gubeńskim szpitalu od 1993 roku.
Sympozum odbędzie się 8 listopada 2024 w Cottbus (Startblock B2, Siemens-Halske-Ring 2). Obowiązują zgłoszenia - załącznik.
Załączniki
-
Zgłoszenie Sympozjum
PDF Rozmiar: 1.1 MiB Ilość pobrań: -
Konsultacje społeczne strategii KOF
- 18-10-2024
- Autor: Wydział Promocji, Strategii i Pozyskiwania Funduszy
- drukuj
Konsultacje społeczne projektu Strategii rozwoju ponadlokalnego Krośnieńskiego Obszaru Funkcjonalnego
Krośnieński Związek Powiatowo – Gminny, działając na podstawie art. 6 ust. 3 – 6 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 324,862) zawiadamia
o rozpoczęciu konsultacji społecznych projektu Strategii rozwoju ponadlokalnego Krośnieńskiego Obszaru Funkcjonalnego.
o rozpoczęciu konsultacji społecznych projektu Strategii rozwoju ponadlokalnego Krośnieńskiego Obszaru Funkcjonalnego.
Konsultacje mają na celu zebranie od interesariuszy uwag do wyżej wymienionego projektu.
Konsultacje przeprowadzone będą od 18 października 2024 r. do 22 listopada 2024 r. w postaci:
- Zbierania uwag na wypełnionym papierowym lub elektronicznym formularzu uwag, dostępnym w załączniku.
Wypełnione formularze należy dostarczyć:
- drogą elektroniczną na adres e-mailowy: transport@krosnoodrzanskie.pl
- drogą korespondencyjną na adres: Krośnieński Związek Powiatowo – Gminny, 66-600 Krosno Odrzańskie, ul. Piastów 10 B.
- Spotkania konsultacyjnego on-line, które odbędzie się w dniu 30.10.2024 r. o godz.16:00. Aby wziąć udział w spotkaniu należy do dnia 28.10.2024 r. wysłać wiadomość e-mail na adres transport@krosnoodrzanskie.pl informujący o chęci uczestnictwa. W odpowiedzi zwrotnej przesłane zostaną dane umożliwiający dołączenie do spotkania on-line.
Uwagi do projektu strategii można składać do 22 listopada 2024 r. do godz. 15:00. W przypadku dostarczenia uwag za pośrednictwem poczty decyduje data wpływu korespondencji do Siedziby Krośnieńskiego Związku Powiatowo – Gminnego.
Załącznii (wystarczy kliknać w nazwę załącznika, który jest linkiem do dokumentu):
- Zarządzenie nr 1/2024 Zarządu Krośnieńskiego Związku Powiatowo – Gminnego w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących projektu Strategii rozwoju ponadlokalnego Krośnieńskiego Obszaru Funkcjonalnego,
- Uchwała nr VI/1/2024 Zgromadzenia Krośnieńskiego Związku Powiatowo – Gminnego z dnia 2 października 2024 r.
- Formularz zgłaszania uwag;
- Projekt Strategii rozwoju ponadlokalnego Krośnieńskiego Obszaru Funkcjonalnego.
Informacje o konsultacjach społecznych oraz informacje podsumowujące każdą z form konsultacji społecznych zgodnie z art. 6 ust. 3 – 6 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, zostaną podane do publicznej wiadomości na stronach internetowych partnerów Krośnieńskiego Obszaru Funkcjonalnego.
KOMUNIKAT Przedsiębiorstwa Usług Miejskich ws. dezynfekcji wody
- 18-10-2024
- drukuj
VI sesja Rady Miejskiej w Gubinie
- 17-10-2024
- Autor: Biuro Rady Miejskiej
- drukuj
W czwartek, 24 października 2024 r., o godzinie 10:45, w sali narad Urzędu Miejskiego, odbędzie się VI sesja Rady Miejskiej w Gubinie IX kadencji.
Proponowany porządek obrad:
- Otwarcie sesji.
- Informacja Burmistrza na temat działań podjętych od ostatniej sesji.
- Informacja Przewodniczących Komisji Rady Miejskiej na temat działalności Komisji w okresie między sesjami.
- Podjęcie uchwał w sprawie:
- nadania tytułu „Zasłużony dla miasta Gubina”,
- nadania tytułu „Zasłużony dla miasta Gubina”,
- nadania tytułu „Zasłużony dla miasta Gubina”,
- programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2025,
- zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych i ustalenie jej przebiegu,
- zmiany uchwały nr XXIV.158.2016 Rady Miejskiej w Gubinie z dnia 16 grudnia 2016 roku w sprawie określenia lokalizacji przystanków komunikacyjnych oraz warunków i zasad korzystania z przystanków komunikacyjnych na terenie miasta Gubina,
- dopłaty do systemu gospodarowania odpadami komunalnymi,
- wyrażenia opinii dotyczącej podwyższenia kapitału zakładowego,
- wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy nieruchomości,
- określenia stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień od podatku od nieruchomości,
- zmiany uchwały w sprawie uchwały budżetowej Gminy Gubin o statusie miejskim na 2024 r.,
- zmiany uchwały Rady Miejskiej Nr LIX.436.2023 w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gubin o statusie miejskim na lata 2024-2035.
V. Przyjęcie protokołu z V sesji Rady Miejskiej.
VI. Sprawozdanie Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej z przeprowadzonej kontroli: Analiza wydatków związanych z utworzeniem i utrzymaniem Centrum Usług Wspólnych za rok 2022 i 2023 oraz kontrola dokumentów związanych z rozliczeniem nabycia lokalu.
VII. Sprawy różne
VIII. Zamknięcie sesji.
Sesja dostępna będzie online na stronie www.gubin.pl w zakładce Transmisje Obrad Rady Miejskiej w Gubinie.
Protokół z konsultacji projektu uchwały w sprawie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi
- 17-10-2024
- Autor: Biuro Rady Miejskiej
- drukuj
16 października 2024 r. o godz. 16.00 w sali narad Urzędu Miejskiego w Gubinie odbyły się konsultacje projektu uchwały Rady Miejskiej w Gubinie w sprawie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2025.
Protokół ze spotkanie konsultacyjnego jest dostęny pod linkiem: https://bip.gubin.pl/478/KONSULTACJA_AKTOW_PRAWNYCH/
Publikujący: Biuro Rady Miejskiej
Pierwsze posiedzenie Gubińskiej Rady Seniorów
- 15-10-2024
- Autor: Biuro Burmistrza
- drukuj
15.10.2024 r. odbyło się inauguracyjne posiedzenie Gubińskiej Rady Seniorów, która została powołana na lata 2024 -2029. W jej skład weszli przedstawiciele organizacji pozarządowych oraz środowisk senioralnych.
W pierwszych obradach i konstytuowaniu się Rady brali udział Zbigniew Bołoczko - Burmistrza Miasta Gubina, jego zastępca - Anna Kapela, Mirosław Rogiński - wiceprzewodniczący Rady Miejskiej oraz Sekretarz Gminy Gubin o statusie miejskim Wioletta Sendera.
Poniżej prezentujemy listę osób, które tworzą to gremium:
- Wojciech Białek,
- Helena Binicewicz,
- Danuta Kaczmarek,
- Wanda Kamieniarz,
- Alicja Kłosowicz,
- Ewa Krygier,
- Jadwiga Lechocka,
- Bogusława Matłacka,
- Barbara Nazgowicz,
- Halina Nodzak,
- Irena Nowak,
- Urszula Rzepa,
- Grażyna Sandecka,
- Jan Skóra,
- Antoni Sokołowski.
Przewodniczącą GRS została Danuta Kaczmarek, jej Zastępcą Jan Skóra, a Sekretarzem Ewa Krygier.
Nowo powołanej Gubińskiej Radzie Seniorów życzymy samych sukcesów i dziękujemy za zaangażowanie!