Euromiasto to nie tylko nazwa - podsumowanie projektu Medialne Euromiasto


wpisany przez redaktor | piątek, 05 kwietnia 2013 07:48 |


Euromiasto Gubin-Guben to koncepcja doskonale znana mieszkańcom obu miast wchodzących w jego skład. Jego w dzisiejszych czasach, żeby „ściągnąć” turystę i inwestora konieczna jest promocja. Właśnie na takim założeniu skupił się projekt Medialne Euromiasto Gubin-Guben.
 
 
Projekt zrealizowany dzięki dofinansowaniu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego jest małym, ale niezwykle ważnym przedsięwzięciem. Małym, ponieważ koszt jego zrealizowania to ponad 17 tysięcy Euro. Ważnym, gdyż przyciągnięcie inwestorów i turystów jest dla naszego miasta priorytetem.
 
 
Od maja, kiedy rozpoczął się projekt, do dzisiaj udało nam się zrealizować wiele ważnych inicjatyw, które promują markę Euromiasta w regionie i dalej – tłumaczy Monika Harańczyk, koordynator projektu. – Przez ten czas zorganizowaliśmy giełdę Euromiasta, 6 audycji radiowych, stworzyliśmy nową stronę internetową www.gubin-guben.eu, rozprowadziliśmy wiele gadżetów jednoznacznie kojarzących się koncepcją połączonych miast przygranicznych oraz nagraliśmy 9 filmów promocyjnych. To naprawdę dobre osiągnięcie, jak na pół roku.
 
 
 
Podobnego zdania byli goście zaproszeni na spotkanie podsumowujące osiągnięcia projektu. Odbyło się ono 14 grudnia w sali narad Urzędu Miejskiego w Gubinie. Wśród nich był Czesław Fiedorowicz, który uznawany jest za jednego z twórców Euromiasta. – Cieszę, się że koncepcja, która narodziła się w połowie lat dziewięćdziesiątych wciąż jest aktualna i, co ważniejsze, rozwijana – stwierdził były burmistrz Gubina. Z kolei Anna Wróbel, naczelnik Wydziału Europejskiego, dodała, że podobne projekty są niezwykle istotne, gdyż służą umocnieniu transgranicznych więzi i dzięki nim możemy pokazać, że jesteśmy przykładem wzorowej współpracy międzynarodowej.
 
 
Zgromadzeni na sali mieszkańcy z entuzjazmem przyjęli założenia projektu. Największe wrażenie wywarł na nich jeden z dziewięciu filmów stworzonych w celu promocji Euromiasta i jego atrakcji. Ich autorem jest Artur Nowak, który w doskonały sposób uwypuklił to z czego powinniśmy być dumni, a jest tego sporo.
 
                  
 
Mimo, że projekt kończy się wraz z tym rokiem, nie oznacza to, że koncepcja promocji Euromiasta wygaśnie wraz z nim. Na podobnych działaniach skupi się koordynator projektu Transgraniczne Centrum Marketingu – Michał Rozmysłowski. Oznacza to jedno – marka Euromiasta Gubin-Guben to wartość, o którą warto dbać i ją rozwijać.
 
 
              
 
„Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej (Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego) w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Polska (Województwo Lubuskie) - Brandenburgia 2007-2013". Fundusz Małych Projektów i Projekty Sieciowe Euroregionu Sprewa-Nysa-Bóbr" oraz budżetu państwa. 
                                    „Pokonywać granice poprzez wspólne inwestowanie w przyszłość.”