Logo: BIP

Aktualności

Z przykrością informujemy o śmierci naszej koleżanki

Z wielkim bólem informujemy, że po walce z chorobą, odeszła od nas Regina Midzio-Kaczmarek, nasza koleżanka, wieloletni pracownik Urzędu Miejskiego w Gubinie, Naczelnik Wydziału Organizacji i Spraw Obywatelskich.

Życzenia świąteczne

Przewodniczący Rady Miejskiej oraz Burmistrz Miasta Gubina składają życzenia wszystkim mieszkańcom naszego miasta.
 

XLVIII sesja Rady Miejskiej

29 grudnia 2022 r. (czwartek), o godzinie 9:00, w sali narad Urzędu Miejskiego odbędzie się XLVIII sesja Rady Miejskiej w Gubinie VIII kadencji.
 
Proponowany porządek obrad:
 
I. Otwarcie sesji.
 
II. Informacja Przewodniczących Komisji Rady Miejskiej na temat działalności Komisji w okresie między sesjami.
 
III. Podjęcie uchwał w sprawie:
 
  • zmiany uchwały w sprawie uchwały budżetowej gminy Gubin o statusie miejskim na 2022 rok,
  • zmieniającą uchwałę Rady Miejskiej nr XXXVII.271.2012 w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gubin o statusie miejskim na lata 2022 - 2035,
  • uchwały budżetowej Gminy Gubin o statusie miejskim na 2023 rok, 
  • Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gubin o statusie miejskim na lata 2023 - 2035,
  • wyrażenia opinii dotyczącej podwyższenia kapitału zakładowego RTBS,
  • zmiany regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania dodatków i innych elementów wynagrodzenia nauczycielom placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest gmina Gubin o statusie miejskim, 
  • programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2023, 
  • udzielenia pomocy finansowej Miastu Zielona Góra na realizację zadania w zakresie prowadzenia Izby Wytrzeźwień w Raculi na 2023 rok, 
  • wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia z Gminą Gubin.
  • planu pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2023. 
 
IV. Sprawy różne. 

PSZOK nieczynny

Informujemy, że w dwie najbliższe soboty (24 i 31 grudnia 2022 r.) Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych zlokalizowany przy ul. Śląskiej 36 będzie nieczynny. 

Aktywni niepełnosprawni – narzędzia wsparcia samodzielności osób niepełnosprawnych

W maju 2022 r. Warsztaty Terapii Zajęciowej przystąpiły do realizacji Projekt pt. „Aktywni niepełnosprawni – narzędzia wsparcia samodzielności osób niepełnosprawnych” realizowany jest w ramach Osi Priorytetowej II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, w ramach Działania 2.6 Wysoka jakość polityki na rzecz włączenia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020.
 
Realizatorami projektu są:
Projekt "Aktywni niepełnosprawni - narzędzia wsparcia samodzielności osób niepełnosprawnych" realizują:
  • Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych w Ministerstwie Rodziny i Polityki Społecznej w partnerstwie - Lider
  • Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych - Partner
  • Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną - Partner
  • Fundacja im. Królowej Polski św. Jadwigi partnerzy - Partner
Okres realizacji projektu
01.10.2020 r. – 31.12.2023 r.
 
Wartość projektu
Na realizację projektu przeznaczono kwotę 39 210 065,84 zł, z czego 33 046 243,48 zł pochodzi z Europejskiego Funduszu Społecznego.
 
Cel projektu
Celem projektu jest przygotowanie kompleksowej propozycji wdrożenia do systemu prawnego modyfikacji i nowych instrumentów w zakresie rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych zapewniających możliwie samodzielne funkcjonowanie osób niepełnosprawnych w społeczeństwie, w tym podniesienie jakości i efektywności działań realizowanych przez warsztaty terapii zajęciowej oraz wypracowanie, przetestowanie, wdrożenie i upowszechnienie standardu usług asystenckich świadczonych na rzecz osób z niepełnosprawnościami.
Realizacja projektu pozwoli na dokonanie gruntownej analizy funkcjonującego systemu wspierania oraz wdrożenie rozwiązań umożliwiających włączenie osób z niepełnosprawnościami w życie społeczne. Projekt kierowany jest do wszystkich grup osób z niepełnosprawnościami, ich najbliższego otoczenia oraz instytucji wspierających – organizacji pozarządowych i jednostek samorządu terytorialnego. Wszystkie działania w projekcie będą zgodne z Konwencją o prawach osób z niepełnosprawnościami.
 
Etapy realizacji projektu – 7 kamieni milowych:
  1. Diagnoza potrzeb osób niepełnosprawnych wraz z analizą rozwiązań prawnych z zakresu rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych
W pierwszym etapie projektu zostaną zrealizowane działania związane przeprowadzeniem analizy wszystkich rozwiązań prawnych z zakresu rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych z uwzględnieniem warsztatów terapii zajęciowej. Analiza zawierać będzie wskazanie wszystkich instrumentów rehabilitacji społecznej, które powinny ulec  modyfikacji oraz identyfikację wszystkich obszarów, w których konieczne jest wprowadzenie nowych instrumentów. Na tym etapie projektu zostanie także przeprowadzona diagnoza potrzeb osób z niepełnosprawnościami w oparciu o realizację badań ilościowych i jakościowych, przy wykorzystaniu takich narzędzi jak ankieta internetowa (CAWI), indywidualne wywiady pogłębione (IDI), zogniskowane wywiady grupowe (FGI), warsztaty diagnostyczne oraz platforma diagnostyczna.  
 
2. Przygotowanie propozycji zmian w zakresie modyfikacji istniejących i nowych instrumentów systemu rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych
Na podstawie przeprowadzonej analizy przygotowane zostaną propozycje modyfikacji dotychczasowych instrumentów wsparcia oraz nowych rozwiązań wspierających niezależne życie osób z niepełnosprawnościami. W ramach tych działań opracowane zostaną między innymi standardy funkcjonowania warsztatów terapii zajęciowej, a także standard usług asystenckich świadczonych na rzecz osób z niepełnosprawnościami.
 
3. Konsultacje społeczne zaproponowanych zmian
Projekt przewiduje przeprowadzenie konsultacji środowiskowych wypracowanych propozycji zmian z uwzględnieniem wszystkich interesariuszy, w tym przede wszystkim: osób z niepełnosprawnościami i ich otoczenia, organizacji pozarządowych, partnerów społecznych oraz jednostek samorządu terytorialnego. Na podstawie wyników konsultacji i opinii Krajowej Rady Konsultacyjnej do Spraw Osób Niepełnosprawnych Komitet Sterujący podejmie decyzję o wyborze instrumentów, które zostaną poddane pilotażowi.
 
4. Pilotaż zmodyfikowanych i nowych instrumentów
W kolejnym etapie realizacji projektu przeprowadzony zostanie pilotaż zmodyfikowanych i nowych instrumentów systemu rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnościami (w tym projektu standardów funkcjonowania WTZ oraz standardu usług asystenckich), a także mechanizmu udzielania wsparcia na reprezentatywnej próbie ich potencjalnych odbiorców i realizatorów. W pilotażu wezmą udział 72 warsztaty terapii zajęciowej, co stanowi ok. 10% wszystkich WTZ. Warsztaty te uzyskają w ramach projektu możliwość doposażenia w sprzęt niezbędny do prowadzenia rehabilitacji zgodnie z wypracowanymi standardami. Pilotaż pozostałych instrumentów przeprowadzony zostanie na grupie co najmniej 1500 uczestników w środowisku gwarantującym uwzględnienie zróżnicowania terytorialnego oraz charakteru niepełnosprawności. Na podstawie pilotażu powstanie raport z rekomendacjami. 
 
5. Modyfikacja przetestowanych rozwiązań
W oparciu o wyniki pilotażu oraz powstałe w jego wyniku rekomendacje nastąpi modyfikacja pierwotnych propozycji w zakresie zmiany funkcjonujących oraz nowych instrumentów wsparcia osób z niepełnosprawnościami. Zostaną także opracowane i przedstawione projekty zmian ustaw/aktów wykonawczych lub projekt dokumentu w zakresie usług asystenckich.
 
6. Konsultacje społeczne wypracowanych rozwiązań
Propozycje zmian prawnych lub projektu dokumentu w zakresie standardu usług asystenckich zostaną po raz kolejny poddane konsultacjom społecznym z uwzględnieniem wszystkich zainteresowanych interesariuszy. Propozycje zostaną również omówione na posiedzeniu Krajowej Rady Konsultacyjnej do Spraw Osób Niepełnosprawnych, Rady Dialogu Społecznego oraz innych gremiów. 
 
7. Opracowanie ostatecznego kształtu proponowanych zmian
W oparciu o wyniki przeprowadzonych konsultacji społecznych oraz pilotażu podjęte zostaną pracę nad nadaniem ostatecznego kształtu projektom rozwiązań prawnych, które będą mogły być wprowadzone do systemu wsparcia osób z niepełnosprawnościami w obszarze rehabilitacji społecznej.
 

Nabór na stanowisko kierownika MOPS

Do 30 grudnia 2022 r. można składać dokumenty w naborze na stanowisko Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gubinie!
 

Transgraniczna Koncepcja Rozwoju Turystyki Euromiasta Gubin-Guben

Gmina Gubin o statusie miejskim rozpoczęła pracę nad polsko-niemiecką „Transgraniczną Koncepcją Rozwoju Turystyki Euromiasta Gubin-Guben”. Wdrożenie koncepcji przyczyni się do rozwoju branży turystycznej w Euromieście Gubin-Guben, rozpowszechnienia informacji po obu stronach granicy oraz lepszego powiązania ze sobą ofert turystycznych. Opracowanie będzie również pomocne w procesie aplikowania o nowe środki pomocowe z funduszy Unii Europejskiej.
 
W proces tworzenia Koncepcji Rozwoju Turystyki Euromiasta Gubin-Guben pragniemy zaangażować również mieszkańców, dlatego prosimy o wypełnienie poniższej ankiety do 23 grudnia 2022 roku, która jest dostępna pod linkiem - 
 
Wyniki badania pozwolą na uwzględnienie Państwa opinii i sugestii w przygotowywanym opracowaniu.
 
Dziękujemy za pomoc i zaangażowanie!

Ponowne konsultacje projektu uchwały Rady Miejskiej w Gubinie ws. programu współpracy z organizacjami pozarządowymi

 
W tym czasie wszystkie zainteresowane podmioty (organizacje pożytku publicznego)  będą miały możliwość zgłaszania własnych uwag i propozycji do treści programu. Uwagi prosimy zgłaszać na formularzu konsultacji, który po wypełnieniu należy przesłać na adres poczty elektronicznej: sekretarz@gubin.pl  lub złożyć w Urzędzie Miejskim w Gubinie.
 
Zmianie uległa wysokość środków finansowych zaplanowanych na realizację zadań określonych w programie na 2023 rok w związku z powyższym zaistniała konieczność ponownego przeprowadzenia konsultacji nowego projektu programu współpracy.
 
Ogłoszony 5 grudnia 2022 r. otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych ze sfery pożytku publicznego w roku 2023 na zadania:
- nr 1 zapewnienie pomocy osobom bezdomnym, ubogim i potrzebującym poprzez prowadzenie jadłodajni,
- nr 2 zapewnienie pomocy osobom bezdomnym, ubogim i potrzebującym poprzez prowadzenie noclegowni,
- nr 3 wspieranie funkcjonowania na terenie miasta Gubina punktu charytatywnego udzielającego pomocy rzeczowej rodzinom i osobom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej,
- nr 4 wspieranie działań na rzecz kultywowania tradycji historycznych naszego regionu
Informuję, że wysokość środków zaplanowanych w projekcie budżetu na rok 2023 na ww. zadania nie uległa zmianie.

Spotkanie Bożonarodzeniowe w Euromieście Gubin-Guben

Drodzy Mieszkańcy, serdecznie zapraszamy do udziału w spotkaniu Bożonarodzeniowym w Euromieście Gubin-Guben w sobotę - 17 grudnia 2022 roku, od 15.00 do 18.00, na placu św. Jana Pawła II.
 
Dla najmłodszych mieszkańców naszych obu miast odbędą się polsko-niemieckie warsztaty z tradycji bożonarodzeniowych w Galerii Ratusz, podczas których będzie okazja samodzielnego wykonania ozdób świątecznych oraz skorzystania z poczęstunku.
 

Czas Bożego Narodzenia w Euromieście Gubin-Guben

W sobotę i niedzielę (10 i 11 grudnia) w Guben odbędzie się jarmark bożonarodzeniowy. Więcej szczegółów na plakacie poniżej.