Narzędzia i usługi
- 517 401 115 - całodobowa i bezpłatna pomoc telefoniczna dla osób w kryzysie, doświadczających przemocy domowej!
- Urząd Miejski ›
- Rada Miejska ›
- Zarządzanie kryzysowe ›
- Czyste Powietrze
- Druki do pobrania
- Kontakt
- Plan miasta
- RSS
- Strona archiwalna
- Jakość powietrza
- Apteki
- Kościoły
- Nieodpłatne poradnictwo
- CENTRALNA BAZA EMISYJNOŚCI BUDYNKÓW
- Międzynarodowe Biuro Pacjenta
- Komunikacja miejska
Aktualności
Z przykrością informujemy o śmierci naszej koleżanki
- 28-12-2022
- drukuj
Życzenia świąteczne
- 23-12-2022
- drukuj
XLVIII sesja Rady Miejskiej
- 22-12-2022
- drukuj
29 grudnia 2022 r. (czwartek), o godzinie 9:00, w sali narad Urzędu Miejskiego odbędzie się XLVIII sesja Rady Miejskiej w Gubinie VIII kadencji.
Proponowany porządek obrad:
I. Otwarcie sesji.
II. Informacja Przewodniczących Komisji Rady Miejskiej na temat działalności Komisji w okresie między sesjami.
III. Podjęcie uchwał w sprawie:
- zmiany uchwały w sprawie uchwały budżetowej gminy Gubin o statusie miejskim na 2022 rok,
- zmieniającą uchwałę Rady Miejskiej nr XXXVII.271.2012 w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gubin o statusie miejskim na lata 2022 - 2035,
- uchwały budżetowej Gminy Gubin o statusie miejskim na 2023 rok,
- Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gubin o statusie miejskim na lata 2023 - 2035,
- wyrażenia opinii dotyczącej podwyższenia kapitału zakładowego RTBS,
- zmiany regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania dodatków i innych elementów wynagrodzenia nauczycielom placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest gmina Gubin o statusie miejskim,
- programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2023,
- udzielenia pomocy finansowej Miastu Zielona Góra na realizację zadania w zakresie prowadzenia Izby Wytrzeźwień w Raculi na 2023 rok,
- wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia z Gminą Gubin.
- planu pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2023.
IV. Sprawy różne.
PSZOK nieczynny
- 21-12-2022
- drukuj
Aktywni niepełnosprawni – narzędzia wsparcia samodzielności osób niepełnosprawnych
- 20-12-2022
- drukuj
W maju 2022 r. Warsztaty Terapii Zajęciowej przystąpiły do realizacji Projekt pt. „Aktywni niepełnosprawni – narzędzia wsparcia samodzielności osób niepełnosprawnych” realizowany jest w ramach Osi Priorytetowej II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, w ramach Działania 2.6 Wysoka jakość polityki na rzecz włączenia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020.
Realizatorami projektu są:
Projekt "Aktywni niepełnosprawni - narzędzia wsparcia samodzielności osób niepełnosprawnych" realizują:
- Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych w Ministerstwie Rodziny i Polityki Społecznej w partnerstwie - Lider
- Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych - Partner
- Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną - Partner
- Fundacja im. Królowej Polski św. Jadwigi partnerzy - Partner
Okres realizacji projektu
01.10.2020 r. – 31.12.2023 r.
Wartość projektu
Na realizację projektu przeznaczono kwotę 39 210 065,84 zł, z czego 33 046 243,48 zł pochodzi z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Cel projektu
Celem projektu jest przygotowanie kompleksowej propozycji wdrożenia do systemu prawnego modyfikacji i nowych instrumentów w zakresie rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych zapewniających możliwie samodzielne funkcjonowanie osób niepełnosprawnych w społeczeństwie, w tym podniesienie jakości i efektywności działań realizowanych przez warsztaty terapii zajęciowej oraz wypracowanie, przetestowanie, wdrożenie i upowszechnienie standardu usług asystenckich świadczonych na rzecz osób z niepełnosprawnościami.
Realizacja projektu pozwoli na dokonanie gruntownej analizy funkcjonującego systemu wspierania oraz wdrożenie rozwiązań umożliwiających włączenie osób z niepełnosprawnościami w życie społeczne. Projekt kierowany jest do wszystkich grup osób z niepełnosprawnościami, ich najbliższego otoczenia oraz instytucji wspierających – organizacji pozarządowych i jednostek samorządu terytorialnego. Wszystkie działania w projekcie będą zgodne z Konwencją o prawach osób z niepełnosprawnościami.
Etapy realizacji projektu – 7 kamieni milowych:
- Diagnoza potrzeb osób niepełnosprawnych wraz z analizą rozwiązań prawnych z zakresu rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych
W pierwszym etapie projektu zostaną zrealizowane działania związane przeprowadzeniem analizy wszystkich rozwiązań prawnych z zakresu rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych z uwzględnieniem warsztatów terapii zajęciowej. Analiza zawierać będzie wskazanie wszystkich instrumentów rehabilitacji społecznej, które powinny ulec modyfikacji oraz identyfikację wszystkich obszarów, w których konieczne jest wprowadzenie nowych instrumentów. Na tym etapie projektu zostanie także przeprowadzona diagnoza potrzeb osób z niepełnosprawnościami w oparciu o realizację badań ilościowych i jakościowych, przy wykorzystaniu takich narzędzi jak ankieta internetowa (CAWI), indywidualne wywiady pogłębione (IDI), zogniskowane wywiady grupowe (FGI), warsztaty diagnostyczne oraz platforma diagnostyczna.
2. Przygotowanie propozycji zmian w zakresie modyfikacji istniejących i nowych instrumentów systemu rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych
Na podstawie przeprowadzonej analizy przygotowane zostaną propozycje modyfikacji dotychczasowych instrumentów wsparcia oraz nowych rozwiązań wspierających niezależne życie osób z niepełnosprawnościami. W ramach tych działań opracowane zostaną między innymi standardy funkcjonowania warsztatów terapii zajęciowej, a także standard usług asystenckich świadczonych na rzecz osób z niepełnosprawnościami.
3. Konsultacje społeczne zaproponowanych zmian
Projekt przewiduje przeprowadzenie konsultacji środowiskowych wypracowanych propozycji zmian z uwzględnieniem wszystkich interesariuszy, w tym przede wszystkim: osób z niepełnosprawnościami i ich otoczenia, organizacji pozarządowych, partnerów społecznych oraz jednostek samorządu terytorialnego. Na podstawie wyników konsultacji i opinii Krajowej Rady Konsultacyjnej do Spraw Osób Niepełnosprawnych Komitet Sterujący podejmie decyzję o wyborze instrumentów, które zostaną poddane pilotażowi.
4. Pilotaż zmodyfikowanych i nowych instrumentów
W kolejnym etapie realizacji projektu przeprowadzony zostanie pilotaż zmodyfikowanych i nowych instrumentów systemu rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnościami (w tym projektu standardów funkcjonowania WTZ oraz standardu usług asystenckich), a także mechanizmu udzielania wsparcia na reprezentatywnej próbie ich potencjalnych odbiorców i realizatorów. W pilotażu wezmą udział 72 warsztaty terapii zajęciowej, co stanowi ok. 10% wszystkich WTZ. Warsztaty te uzyskają w ramach projektu możliwość doposażenia w sprzęt niezbędny do prowadzenia rehabilitacji zgodnie z wypracowanymi standardami. Pilotaż pozostałych instrumentów przeprowadzony zostanie na grupie co najmniej 1500 uczestników w środowisku gwarantującym uwzględnienie zróżnicowania terytorialnego oraz charakteru niepełnosprawności. Na podstawie pilotażu powstanie raport z rekomendacjami.
5. Modyfikacja przetestowanych rozwiązań
W oparciu o wyniki pilotażu oraz powstałe w jego wyniku rekomendacje nastąpi modyfikacja pierwotnych propozycji w zakresie zmiany funkcjonujących oraz nowych instrumentów wsparcia osób z niepełnosprawnościami. Zostaną także opracowane i przedstawione projekty zmian ustaw/aktów wykonawczych lub projekt dokumentu w zakresie usług asystenckich.
6. Konsultacje społeczne wypracowanych rozwiązań
Propozycje zmian prawnych lub projektu dokumentu w zakresie standardu usług asystenckich zostaną po raz kolejny poddane konsultacjom społecznym z uwzględnieniem wszystkich zainteresowanych interesariuszy. Propozycje zostaną również omówione na posiedzeniu Krajowej Rady Konsultacyjnej do Spraw Osób Niepełnosprawnych, Rady Dialogu Społecznego oraz innych gremiów.
7. Opracowanie ostatecznego kształtu proponowanych zmian
W oparciu o wyniki przeprowadzonych konsultacji społecznych oraz pilotażu podjęte zostaną pracę nad nadaniem ostatecznego kształtu projektom rozwiązań prawnych, które będą mogły być wprowadzone do systemu wsparcia osób z niepełnosprawnościami w obszarze rehabilitacji społecznej.
Nabór na stanowisko kierownika MOPS
- 15-12-2022
- drukuj
Do 30 grudnia 2022 r. można składać dokumenty w naborze na stanowisko Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gubinie!
Więcej szczegółów - https://bip.gubin.pl/wakaty/224/101/kierownik/
Transgraniczna Koncepcja Rozwoju Turystyki Euromiasta Gubin-Guben
- 15-12-2022
- drukuj
Gmina Gubin o statusie miejskim rozpoczęła pracę nad polsko-niemiecką „Transgraniczną Koncepcją Rozwoju Turystyki Euromiasta Gubin-Guben”. Wdrożenie koncepcji przyczyni się do rozwoju branży turystycznej w Euromieście Gubin-Guben, rozpowszechnienia informacji po obu stronach granicy oraz lepszego powiązania ze sobą ofert turystycznych. Opracowanie będzie również pomocne w procesie aplikowania o nowe środki pomocowe z funduszy Unii Europejskiej.
W proces tworzenia Koncepcji Rozwoju Turystyki Euromiasta Gubin-Guben pragniemy zaangażować również mieszkańców, dlatego prosimy o wypełnienie poniższej ankiety do 23 grudnia 2022 roku, która jest dostępna pod linkiem -
Wyniki badania pozwolą na uwzględnienie Państwa opinii i sugestii w przygotowywanym opracowaniu.
Dziękujemy za pomoc i zaangażowanie!
Ponowne konsultacje projektu uchwały Rady Miejskiej w Gubinie ws. programu współpracy z organizacjami pozarządowymi
- 14-12-2022
- drukuj
Ponowne konsultacje projektu uchwały Rady Miejskiej w Gubinie ws. programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2023, będą trwały od 14 do 27 grudnia 2022 r.
W tym czasie wszystkie zainteresowane podmioty (organizacje pożytku publicznego) będą miały możliwość zgłaszania własnych uwag i propozycji do treści programu. Uwagi prosimy zgłaszać na formularzu konsultacji, który po wypełnieniu należy przesłać na adres poczty elektronicznej: sekretarz@gubin.pl lub złożyć w Urzędzie Miejskim w Gubinie.
Zmianie uległa wysokość środków finansowych zaplanowanych na realizację zadań określonych w programie na 2023 rok w związku z powyższym zaistniała konieczność ponownego przeprowadzenia konsultacji nowego projektu programu współpracy.
Ogłoszony 5 grudnia 2022 r. otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych ze sfery pożytku publicznego w roku 2023 na zadania:
- nr 1 zapewnienie pomocy osobom bezdomnym, ubogim i potrzebującym poprzez prowadzenie jadłodajni,
- nr 2 zapewnienie pomocy osobom bezdomnym, ubogim i potrzebującym poprzez prowadzenie noclegowni,
- nr 3 wspieranie funkcjonowania na terenie miasta Gubina punktu charytatywnego udzielającego pomocy rzeczowej rodzinom i osobom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej,
- nr 4 wspieranie działań na rzecz kultywowania tradycji historycznych naszego regionu
Informuję, że wysokość środków zaplanowanych w projekcie budżetu na rok 2023 na ww. zadania nie uległa zmianie.
Spotkanie Bożonarodzeniowe w Euromieście Gubin-Guben
- 14-12-2022
- drukuj
Drodzy Mieszkańcy, serdecznie zapraszamy do udziału w spotkaniu Bożonarodzeniowym w Euromieście Gubin-Guben w sobotę - 17 grudnia 2022 roku, od 15.00 do 18.00, na placu św. Jana Pawła II.
Dla najmłodszych mieszkańców naszych obu miast odbędą się polsko-niemieckie warsztaty z tradycji bożonarodzeniowych w Galerii Ratusz, podczas których będzie okazja samodzielnego wykonania ozdób świątecznych oraz skorzystania z poczęstunku.
Czas Bożego Narodzenia w Euromieście Gubin-Guben
- 09-12-2022
- drukuj